PlayGuest: ‘Being a single mum’ by Anna

Ενα απο τα μεγαλύτερα άγχη κάθε μαμάς είναι εάν μεγαλώνει σωστά τα παιδια της, εάν τους δίνει τα σωστά παραδείγματα ώς γονέας ώστε να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένα και ισορροπημένα άτομα ώς ενήλικες.
Η δική μου αγωνία σχετικά με αυτό το θέμα πολλαπλασιάζεται όταν σκέφτομαι οτι ουσιαστικά μεγαλώνω τα δυο παιδιά μου μόνη μου, καθως ο πατέρας τους τα βλέπει σπάνια, και ουσιαστικά όλη η ευθύνη της ανατροφής τους και το τρέξιμο της καθημερινότητας είναι αποκλειστικά δικές μου υποχρεώσεις.
SuperSingleMumPromo2
Είμαι απόλυτα σίγουρη οτι νιώθουν την απέραντη αγάπη μου, οτι πλάι μου νιώθουν την ασφάλεια και σιγουριά, ξέρουν οτι με την μαμά θα περάσουν σίγουρα καλα το Σαββατοκύριακο γιατι θα φροντίσει να τα πάει σε πάρτυ, φίλους, παιδότοπους ή οπου αλλου μπορεί για να διασκεδάσουν. Η μαμά φροντίζει για να πηγαίνουν προετοιμασμένα σωστα στο σχολείο ή ξέρει που να αγοράσει την επόμενη κιολας μέρα το βιβλίο που ζήτησε η δασκάλα. Η μαμα θα φτιάξει μαζι τους κεικ και τρουφάκια, θα οργανώσει τα πάρτυ τους, θα τους διαβάσει παραμύθια πριν κοιμηθούν και θα τους τραγουδίσει το καθημερινό νανούρισμα πριν τον ύπνο τους. Και πάνω απο όλα, παρόλες τις φωνές όταν δεν ακούνε, ή την τιμωρία όταν δεν φερθούν σωστά, ξέρουν και τα δύο πώς η μαμα είναι πάντα δίπλα τους να τα αγκαλιάσει, να τα φιλήσει και να τους πει ποσο τα αγαπάει.
Αλλά..καθώς μεγαλώνουν..πόσο θα επηρεαστούν απο την έλλειψη της πατρικής φιγούρας στην καθημερινη τους ζωή? Τι όνειρα θα κάνουν για την μελλοντική τους ζωή, τι πρότυπα θα έχουν για τις μελλοντικές τους σχέσεις?
Με στενοχωρεί και με αγχώνει τόσο πολύ όταν ακούω τα κλισε » παιδιά χωρισμένων οικογενειών, σπάνια φτιαχνουν σωστές οικογένειες». Γιατι εγώ δεν αισθάνομαι οτι τα δικά μου τα παιδιά μεγαλώνουν σε μια «προβληματική οικογένεια».. Μπορεί να μην έχουν τον μπαμπα τους πλάι τους..και σίγουρα τους λείπει..αλλά γιατι να είναι αδύνατο για αυτά να ευτυχήσουν στην προσωπική τους ζωή στο μέλλον?  Γιατί να χαρακτηριστεί η δική μας περίπτωση ώς «προβληματική» απο την στιγμή που η καθημερινότητα μας ξεχυλίζει απο αγάπη, γέλιο, χαρούμενες παιδικές φωνές και την ασφάλεια που το δικό μας οικογενειακό πρόγραμμα παρέχει?
Έχω περάσει πολλές ώρες αυτοκριτικής και βαθιάς ενοχής για τα λάθη που έκανα στο παρελθόν και τα οποία με οδήγησαν εδώ. Δεν μετανιώνω στιγμή για την πολύ δύσκολη απόφαση που πήρα πριν 3,5 χρόνια γιατί χάρη σε αυτή ξαναβρήκα τον παλιό ευτυχισμένο μου εαυτό και τα παιδιά μου ανακάλυψαν μια πιο χαρούμενη, πιο ανέμελη, πιο «ομορφη» μαμά, με κέφι και αισιοδοξία για το μέλλον. Και μέσα απο όλη αυτή την διαδικασία, έκανα συνειδητά πολύ προσεκτικές επιλογές ώστε να «οχυρώσω» την νέα μας αρχή με θεμέλια γερά.
Καταρχάς, επέλεξα να επιστρέψω στο πατρικο μου σπίτι, κοντά στους γονεις μου οι οποίοι στάθηκαν πλάι μου με απίστευτη αγάπη και δύναμη. Εκτός απο το γεγονός οτι η καθημερινή τους βοήθεια στο ημερήσιο προγραμμα δύο μικρών παιδιών είναι απαραίτητη, η συναισθηματική και ψυχολογική τους συνεισφορά στα παιδιά είναι οτι πολυτιμότερο. Ζώντας όλοι μαζί, τα παιδιά λαμβάνουν την προσοχή και αμέριστη φροντιδα τους, συζήτουν, παίζουν, λαμβάνουν υποστήριξη, παρηγοριά, γνώσεις, εμπειρίες απο δυο ακόμη «γονείς».
Η έλλειψη της πατρικής φιγούρας στην δική μου οικογένεια ήρθε να καλύφθει απο τον πατέρα μου, ο οποίος έχει αναλάβει καθήκοντα τα οποία βοηθούν στην δημιουργία του ανδρικού πρότυπου σε μια οικογένεια. Αυτό είναι κάτι το οποίο με συμβούλεψαν και παρότρυναν οι ειδικοί που συμβουλευτηκα το πρώτο διάστημα μετά το διαζύγιο, έχοντας τεράστια αγωνία για τα απωθημένα που θα δημιουργούσε στα παιδια η απουσία του μπαμπά τους.
Για να εξηγηθώ καλύτερα..δεν θέλω να σας πείσω πώς ενας παππούς θα καλύψει το κενό ενος μπαμπα..αλλά στην περίπτωση μου, θεωρώ οτι ενας παππούς που προσφέρει την απέραντη αγάπη και προσοχή του σε 2 μικρά παιδιά και τα κάνει να τον αισθάνονται τόσο κοντά τους όσο σχεδόν εναν γονιό, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει. Όταν με την 7χρονη κόρη μου συζητάμε για τις ανθρώπινες σχέσεις, για την ευτυχία σε μια οικογένεια, για τον σεβασμό που πρέπει να απαιτούμε για τον εαυτό μας.. πώς θα μπορούσα να της δώσω παραδείγματα απο την ζωή εάν δεν είχε στο μυαλό της σχηματίσει μια τέτοια εικόνα μέσα απο την συναναστροφή της με τον παππού της?
Δύσκολες έννοιες όλες αυτές..χρειάζονται παρα πολύ λεπτοί χειρισμοί ώστε να μην κατηγορήσω ποτέ τον πατέρα τους. Πρέπει μόνα τους να σχηματίσουν την γνώμη τους για αυτόν, χωρίς εγω να παρέμβω σε αυτό. Είναι δικά τους συναισθήματα και σκέψεις, και η δική μου ευθύνη είναι να τα αφήσω ανεπηρέαστα. Παράλληλα όμως, είναι υποχρέωση μου να τους μεγαλώσω μέσα σε ενα περιβάλλον γεμάτο αγάπη, ασφάλεια και χώρο να αναπτυχθούν αυτόνομα.

Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πώς κανένας γονιός δεν είναι τέλειος. Και σε κάθε οικογένεια υπάρχουν προβλήματα, μικρά ή μεγάλα, τα οποία μπορει να επηρεάσουν τα παιδιά. Σημασία έχει όμως να προσφέρουμε στα παιδια μας ενα ασφαλές και αγαπημένο περιβάλλον, μέσα στο οποίο θα εξελιχθούν και θα διαμορφώσουν τον χαρακτήρα τους, νιώθωντας την καθημερινή παρουσία των αγαπημένων τους ανθρώπων. Και πάνω απ’ όλα, να μην παραλείπουμε ποτέ να τους θυμίζουμε καθημερινά και συνεχώς πόσο μα πόσο τα αγαπάμε!

Άννα

———————————————————————————————————————————————————-

PlayGuestTo Playroom έχει τη χαρά να φιλοξενεί δραστήριες μαμάδες από όλη την Ελλάδα που θέλουν να μοιραστούν τις δικές τους ιστορίες. Σήμερα στην παρέα μας έχουμε την Άννα, μητέρα ενός 6χρονου κοριτσιού και ενός 3χρονου αγοριού. Ως single mum θέλησε να μοιραστεί μαζί μας πως η αγάπη της για τα παιδιά της την οδηγεί σε κάθε της βήμα…ακόμα και στην δυσκολότερη απόφαση της ζωής της!

2 comments

  1. Δεν μου αρέσουν καθόλου αυτά τα κλισέ, είτε αφορούν μονογονεϊκές οικογένειες είτε μοναχοπαίδια είτε πολύτεκνες οικογένειες. Πιστεύω πως είναι όλα στο χέρι μας και στο χέρι τους για να είναι ευτυχισμένα και να φτιάξουν στο μέλλον μια δική τους χαρούμενη ζωή.

Σχολιάστε

