PlayGuest: ‘Νάνι Νάνι το παιδί να κάνει’ by Evie

Παρόλο που ο μικρός μου μας κάνει ότι θέλει προσπαθώ όσο μπορώ να τον πειθαρχήσω σε κάποια πράγματα (όταν τα καταφέρνω) και να βάζω μερικούς κανόνες στην καθημερινότητα μας ώστε η ζωή όλων να γίνεται ακόμα πιο εύκολη.

Μέσα στα πλαίσια αυτής της «πειθαρχίας» που σας περιέγραψα είχαμε καταφέρει από πολύ μωρό να τον μάθουμε να κοιμάται μόνος του. Δυστυχώς όμως, τα παιδιά «περνάνε φάσεις», όπως μου είπαν, και αυτή η φοβερή επιτυχία που είχαμε με την μέθοδο του ύπνου δεν κράτησε πολύ.

Λίγο πριν τις διακοπές λοιπόν άρχισαν τα προβλήματα με τον ύπνο.

Ένα βράδυ, καθώς κάναμε όλη την διαδικασία, όπως πάντα, για να κοιμηθεί, όταν φτάσαμε πάνω από την κούνια του άρχισε μια νέα εμπειρία για εμάς…δεν ήθελε να μπει με τίποτα μέσα. Ίσως κάτι να τον τρόμαξε, ίσως κάτι να είχε ονειρευτεί, ίσως…πραγματικά δεν ξέρω τι, αλλά, ο Γολγοθάς του ύπνου ξεκίνησε.

Από εκείνη την ημέρα η διαδικασία του ύπνου είχε εμπλουτιστεί και με ένα επιπλέον κομμάτι, την μαμά να κάθεται δίπλα στο 18 μηνών αγοράκι της για να μπορέσει να κοιμηθεί, να τον κρατάει, να τον χαϊδεύει και γενικά να κάνει όσο πιο πολύ υπομονή μπορεί μέχρι να κοιμηθεί.

Βέβαια, το βασανιστήριο δεν σταματά εδώ. Όπως γνωρίζετε, όλοι οι άνθρωποι, όταν κοιμούνται, κάποια στιγμή μέσα στην νύχτα ξυπνάνε στιγμιαία πολλές φορές και ξανακοιμούνται αμέσως. Στην περίπτωση μας όμως δεν θα μπορούσε να συμβεί κάτι αντίστοιχο αφού εγώ δεν ήμουν δίπλα στον μικρό μου εκείνο το βράδυ όταν ξύπνησε την πρώτη φορά στις 3.30 το πρωί και έτσι ξύπνησε για τα καλά και φυσικά ξύπνησα και εγώ και την συνέχεια την καταλαβαίνετε. Η μια φορά έγινε συνήθεια και εγώ ως εργαζόμενη μητέρα κάποια στιγμή απλά δεν μπορούσα να πάρω τα πόδια μου.

Σε αυτό το σημείο αποφάσισα να πάρω δραστικές αποφάσεις. Εκεί μου σύστησαν αυτό το μαγικό βιβλίο Κοιμήσου, παιδί μου του Δρ Εδουάρδ Εστιβίλ και της Σύλβιας Δε Μπεχάρ, εκδόσεις Πατάκη. Σε αυτό το βιβλίο βρήκα τον τρόπο να επαναφέρω τον μικρό μου «άγγελο» στις αρχικές του συνήθειες.

Είναι ένα μικρό βιβλιαράκι, αλλά πιστέψτε με θαυματουργό, όπως είπε και ο άντρας μου, το οποίο σου δείχνει μια συγκεκριμένη μέθοδο για να ξαναρχίσεις από την αρχή την συνήθεια του ύπνου.

Τα βασικά είναι:

1. Να είστε σίγουροι και ήρεμοι για αυτό που θα κάνετε

2. Το παιδί πρέπει να συνδέσει τον ύπνο με μια σειρά εξωτερικών στοιχείων πχ μπάνιο, γάλα κτλ. Επίσης, πρέπει να εμπλουτίσετε την διαδικασία αυτή και με καινούργια στοιχεία, όπως ένα κουκλάκι για συντροφιά, μια ζωγραφιά που έκανε με την μαμά ή τον μπαμπά και την έβαλε δίπλα του, ένα παραμύθι για να ηρεμήσει και να οδηγηθεί πιο ομαλά στο κρεβάτι του.

Όλα αυτά μαζί είναι η εκκίνηση για το επόμενο στάδιο.

Το παιδί πάει στην κούνια του και εσείς αφού του υπενθυμίσετε ότι έχει μαζί του την ζωγραφιά, τον καινούργιο του φίλο αλλά και ότι είναι στο δωμάτιο του (που τα γνωρίζει και τα νιώθει οικεία) και ταυτόχρονα ότι η μαμά και ο μπαμπάς θα είναι στο σαλόνι, άμα χρειαστεί κάτι, του λέτε καληνύχτα και φεύγετε από το δωμάτιο. Και τότε αρχίζει το δράμα. Κλάμα και κακό. Το παιδί θα κουραστεί αυτό είναι το μόνο σίγουρο, αλλά ο στόχος δεν είναι να νιώσει ότι το έχετε εγκαταλείψει. Δεν πρέπει να νιώσει ότι το τιμωρείτε. Στόχος είναι να καταλάβει  ότι αφού είναι σε ασφαλές περιβάλλον μπορεί να κοιμηθεί ΜΟΝΟ του.

Εσείς θα μπαίνετε στο δωμάτιο ανά 3′ 5′ κ.ο.κ…και θα του υπενθυμίζετε ότι η μαμά κ ο μπαμπάς είναι στο σαλόνι και το παιδί θα πρέπει να κοιμηθεί ήσυχα μαζί με την ζωγραφιά του και το κουκλάκι του στο δωμάτιο του.

Η μέθοδος μπορεί να μοιάζει λίγο σκληρή, γι’ αυτό πρέπει να είστε πεπεισμένοι ότι θέλετε πραγματικά να το πετύχετε για να έχει αποτέλεσμα.

Για να μην τα πολύ λέω ΈΠΙΑΣΕ!! Μας πήρε 4 μέρες αλλά τα καταφέραμε!

Τώρα όλοι πιο ξεκούραστοι κοιμόμαστε ήρεμα και γαλήνια κάθε βράδυ!

Εύη

——————————————————————————————————————————–

PlayGuestTo Playroom έχει τη χαρά να φιλοξενεί δραστήριες μαμάδες από όλη την Ελλάδα που θέλουν να μοιραστούν τις δικές τους ιστορίες. Σήμερα στην παρέα μας έχουμε την Εύη, μαμά ενός αγοριού 22 μηνών. Αγαπάει πολύ τα παιδιά αλλά η αγάπη της για αυτά κορυφώθηκε όταν ήρθε στον κόσμο το δικό της παιδί, αφού η ζωή της άλλαξε 180 μοίρες.

4 comments

  1. ELEANNA

    Συμφωνώ απόλυτα με τη μέθοδο που προτείνει το συγκεκριμένο βιβλίο. Το είχα διαβάσει πριν γεννήσω το γιό μου και το έχω ακολουθήσει κατά γράμμα και δόξα το Θεό, εδώ και 23 μήνες κοιμόμαστε μια χαρά. Μου το είχε συστήσει μιά φίλη μου που είχε αντίστοιχο πρόβλημα με αυτό που περιγράφει η Εύη στο άρθρο της. Και εκείνη ακολοθώντας τις συμβουλές του βιβλίου, τα κατάφερε μια χαρά με το γιό της.

    • Πολλές μαμάδες γνωρίζουν αυτή τη μεθοδολογία…αλλά λίγες είναι αυτές που έχουν την αντοχή/ υπομονή να την εφαρμόσου! Δεν αντέχουν να ακούν το μωρό τους να κλαίει…εγώ το έκανα με τα δίδυμα και μπορώ να πω ότι το θέμα του ύπνου είναι παιχνίδι! Πιστέψτε μας αξίζει λίγο κλάμα για πολλά βράδυα ησυχίας 🙂

  2. matina

    Ευάκι είμαι κι έγω συμπάσχουσα το ξέρεις! Το «Κοιμήσου παιδί μου» μπορώ πολύ απλά να πω οτι μου έσωσε τη ζωή! Εγω το εφάρμοσα όταν ο μικρός μου ήταν περίπου ενός και μου πήρε 20 μέρες. Ειναι σκληρό σίγουρα, όμως είναι το καλύτερο για το παιδί και για τους γονείς φυσικά! Μια μέρα μπήκα στο δωμάτιο μετα απο 30 λεπτά κλάματος (και εφαρμογής της μεθόδου) και τον βρήκα να κοιμάται καθιστός με το προσωπο κολλημένο στα καγκελα του κρεβατιου.. Καταλαβαίνεις μετά άρχισα εγώ το κλάμα… Αν δεν είχα τη στήριξη του άντρα μου θα τα είχα παρατήσει. Αξίζει όμως πραγματικά! Σήμερα (2 χρονών & 3 μηνών) αν κάτσω λίγο παραπάνω στο δωμάτιο με διώχνει μόνος του και με χαιρετάει για να τον αφήσω «να κάνει νανι»!

  3. Dreams

    Πραγματικά και εγω πιστεύω ότι ειναι μια λύση στο πρόβλημα του ύπνου, αλλα υπάρχουν και οι μάνες που δεν αντέχουν ούτε ένα λεπτό να ακούν το παιδι τους να κλαίει. Εγω δεν τις θεωρω ¨καλυτερες¨ μάνες σε καμία περίπτωση, η κάθε μια λειτουργεί με βάση τις δικές ανάγκες και την πορεία που θέλει να χαράξει στο παιδι της και στην ζωη της.

Σχολιάστε

